Sosiaalinen media oppimisen tukena

sosiaalinenmedia oppiminen kansalaismedia demokratia viihde teknologia

Onko kellä kokemusta erilaisista näytön nauhoittamiseen sopivista ohjelmista? Itse olen käyttänyt lähinnä yhdistelmää Jing+Screencast.com. Lähinnä olen tehnyt esimerkkiratkaisuja matematiikan harjoitustehtäviin tähän tapaan.

Tänään kuulin sitten Screenr:stä ja heti heräsi kiinnostus mitä muita mahdollisuuksia mahtaa olla olemassa. 

Tagit: jing, nauhoittaminen, näytön, screencast, video

Katselukerrat: 50

Vastaukset tähän keskusteluun

Hieno selkeä esimerkkiratkaisu. Olen itse käyttänyt Jingiä samaan tapaan, tosin en yhtä siistillä käsialalla.

Screenr etuna olisi ainakin toisto myös iPadilla tai iPhonella. Eläköön Java (flash alas?) Lisäksi ainakin minua helpottaa Google -tilin käyttäminen kirjautumisessa. Onnistuin nauhoittamaan testivideon minuutissa, siis palvelu on todella helppo. Kiitos hyvästä helposta vinkistä.

Mitä jäin kaipaamaan screenr:ssä ovat kansiot. Screencast-palvelussa (Jing) olen tehnyt tehtävien ratkaisuja yhteen kansioon. Kokeessa olleet tehtävät olen linkannut kyseisen kokeen kansioon, jolloin olen saanut helposti ratkaisut opiskelijoille nähtäville. Pitää koettaa etsiä vielä kansio-ominaisuuksia sceenr:stä, sillä pidän nettityökaluista ilman asentamisia. kts. http://www.screencast.com/t/NjU1ZTcyODM (yksi kansio jonka olen jakanut upotettuna blogiini http://kainoppia.blogspot.com

@KaiNurmi, tuohan olikin kätevä systeemi noissa videoissa, että oli tehnyt ratkaisun valmiiksi ja toi ratkaisua näkyviin pikku hiljaa ja teki tarvittavat korostukset punaisella. Voi paremmin keskittyä asian selittämiseen.

Screenr:n etuna on tosiaan tuo iPad/iPhone-yhteensopivuus. Mac ja iPhone jo löytyy, iPadin hankinta on harkinnassa..

Työkaveri vinkkasi vielä Screen-o-Matic-ohjelmasta. Sen etuna(?) näyttäisi olevan ainakin mahdollisuus tehdä myös pidempiä nauhoituksia, ilmaisversiolla 15 minuuttia ja maksullisella tunti. Ei vaatinut myöskään asentamista. Miten mahtaa siinä olla iPhone/iPad-yhteensopivuuden laita?

Ja suuret kiitokset blogilinkistä. Olen yrittänyt etsiskellä verkko-orientoituneita matikanopettajia. Mäkelä Pauliina vinkkasi, että Sometusta saattaisi löytyä :-). Haaveena olisi lähteä rakentamaan jonkinlaista matematiikansivustoa, joka hyödyntäisi sosiaalisen median välineitä. Jos tällaiseen löytyy muita kiinnostuneita niin yhteistuottamisen kokeileminen voisi myös olla mielenkiintoinen kokeilu.

Jos haluaa maksaa ohjelmasta hiukan, Camtasia on hyvä www.techsmith.com/camtasia/ Sitä voi kokeilla kuukauden ilmaiseksi. Itse käytän Adoben Captivatea, koska meillä on muutenkin Adoben ohjelmat. Sillä tehty esimerkki www.webdesignerit.com/captivate/joomla_asennus1.swf

Camtasian trialia voisi kyllä kokeilla. Jos se osoittautuu hyväksi, niin sen hankkimistakin voisi kyllä harkita. Appstoresta täyden version saisi 80 eurolla. Adobe on ilmeisesti jo hieman arvokkaampi? Hyvännäköistä jälkeä kyllä tulee Captivella.

Näitä vaihtoehtojan näyttää löytyvän ihan kivasti. 

Adoben captivate on lisenssistä riippuen muutama sata. Halvin, jos ostaa opettajalisenssin, mutta sitten pitää todistaa, että aikoo käyttää sitä henkilökohtaisella tietokoneella .

RSS

AVO-hanke

Keskustelufoorumi

Smartboard-kouluttaja?

Aloittaja: Esko Kuittinen Syy 23, 2011.

Kysymykset ja vastaukset 2 vastausta 

Aloittaja: Riku Seppälä. Viimeisin vastaus jäseneltä Riku Seppälä Elo 29, 2011.

LAMS-käyttö Suomessa? 2 vastausta 

Aloittaja: Tuula Kyrölä. Viimeisin vastaus jäseneltä Tuula Kyrölä Elo 26, 2011.

E-kirja Web 2.0 tools in education 1 vastaus 

Aloittaja: Tuula Kyrölä. Viimeisin vastaus jäseneltä Marianna Vivitsou Elo 21, 2011.

Blogiartikkelit

Mitkä ihmeen pilvipalvelut?

Pidin kollegoilleni mini-esityksen pilvipalveluista.

Jos joku muu ei ole ihan varma, mistä on kyse, tai haluaa kertoaa asiasta eteenpäin, tämä ehkä auttaa.

PILVIPALVELUT, a mini-guide:  …

Jatka

Lähettänyt: Krista Kindt-Sarojärvi, 3. toukokuu 2013 kello 21:38 — 2 kommenttia

SADe-ohjelman Sosiaali- ja terveydenhuollon palvelukokonaisuus-hanke.

SADe-ohjelman Sosiaali- ja terveydenhuollon palvelukokonaisuus-hanke. Hankkeen tavoitteena on tukea

1) tukea kansalaisen oman terveyden hallintaa ja itsehoitoa sähköisten palvelujen avulla sekä

2) helpottaa palvelujen löytämistä ja…

Jatka

Lähettänyt: Hannele H-H, 22. huhtikuu 2013 kello 14:25

© 2013   Created by Ville Venäläinen.

Merkit  |  Ilmoita ongelmasta  |  Palveluehdot